Frågor och svar

Här kan du läsa mer om artdemo.se. Om det är något svar du saknar kan du maila din fråga till oss: info@artdemo.se

ALLMÄNT

Vad är artdemo.se?

artdemo.se levererar onlinekurser i måleri med ett flertal svensktalande konstnärer som lär ut sina tekniker och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter.
Företaget bakom artdemo.se är Fru Jansson AB, organisationsnummer 559365-1184.

Hur kan jag ta del av kurserna?

Du väljer den kurs du vill gå och klickar på LÄGG TILL I VARUKORG, skapar ett konto och betalar.
Din kurs hittar du när du är inloggad, under ditt namn i menyn.

Vad kommer jag att lära mig?

Alla kurser har olika innehåll och du kan läsa mer om varje kurs i menyn ALLA KURSER. Du kommer få lära dig olika tekniker, skissa, vilket material du ska använda och måla olika motiv. 

Hur kommer jag i kontakt med artdemo.se

Du kan alltid kontakta oss via mail: info@artdemo.se så svarar vi inom 48 timmar.

HUR GÅR DET TILL?

Hur skapar jag ett konto på artdemo.se?

Första gången du köper en kurs så skapar du ett konto när du betalar. Du behöver då uppge ditt namn, e-postadress och välja ett lösenord. Spar gärna ditt lösenord på ett säkert ställe, så det inte kommer i orätta händer. 

Hur länge får jag behålla de kurser jag har betalt för?

Du har kvar kurserna så länge du själv vill. I undantagsfall kommer vi ta bort kurser från artdemo.se som vi ser inte använts under en två-årsperiod. Du kommer då få information om det via din e-postadress och bli ersatt med en likvärdig kurs. 

Hur kan jag betala?

Vi har ett säkert betalsystem, och tar emot kortbetalning. Andra betalsätt går att ordna, kontakta då info@artdemo.se så hjälper vi dig!

Hur gör jag om mitt betalkort inte fungerar?

Oftast när betalkort inte fungerar så är det för att kortet är spärrat för kortbetalning på internet. Vill du låsa upp ditt kort, så kontaktar du din bank. Om du får problem så hör av dig till info@artdemo.se så hjälper vi dig med annat betalsätt.

Hur får jag mitt kvitto?

Du får ett kvitto till din e-postadress du registrerat vid betalning

Kan jag köpa kurser via företag?

Ja, det går jättebra. Uppge ditt företagsnamn, organisationsnummer vid betalning så kommer det samt moms med på kvittot. Vill du hellre ha en faktura så går även det att ordna, maila till info@artdemo.se så hjälper vi dig.

TEKNISKA FRÅGOR

Vad behöver jag för teknik och behöver jag någon teknisk kunskap?

Du behöver ha en dator eller en surfplatta samt internetuppkoppling.
OBS att gamla webbläsare inte fungerar. Vi rekommenderar Safari eller Chrome.
Alla kurser streamas från vår sida och kan inte laddas ner till din dator.

Ladda ner Chrome (gratis)

Hur kan jag få teknisk support?

Du kan få teknisk support av info@artdemo.se när det gäller webb-sidan och kursinnehållet, till exempel om du inte kan logga in, inte hittar dina kurser eller om kurserna inte fungerar.
Har du problem med din internetuppkoppling ber vi dig vända dig till din internetleverantör.

Varför är mina kursfilmer suddiga eller hackiga?

Du har troligtvis en gammal webbläsare i din dator. Prova att använda senaste versionen av Chrome.

Ladda ner Chrome (gratis)

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Klicka på LOGGA IN i menyn och därefter ”Glömt lösenord”, så kan du välja ett nytt.

Kan jag ladda ner kurserna till min dator eller telefon?

Nej, alla kurser streamas från vår sida och går inte att ladda ner. Detta för att vi inte vill att kurserna sprids olovligt.

ÖVRIGT

Hur kan jag säga upp mitt kursutbud hos er?

Om du inte längre vill ha dina kurser, kan du frånsäga dig ditt medlemskap hos artdemo.se genom att maila till info@artdemo.se .

Hur kan jag avsäga mig reklamutskick från artdemo.se?

Vi skickar kontinuerligt ut kursnyheter och om vi får in nya spännande konstnärer. Vill du inte ha reklamutskick eller våra nyhetsbrev så mailar du ”Nej tack till reklam” till info@artdemo.se

Hur kan jag bli medlem i artdemo.se slutna Facebook-grupp?

Du går till Facebook och klickar på GÅ MED och svara på de frågor som kommer upp. Gruppen är sluten och endast för dig som köpt kurs.